W Stronę dostępności
Miło nam poinformować, że Fundacja „Radius” przystępuje do realizacji kolejnego zadania. Tym razem będzie to projekt pod nazwą „Potrzeby osób niepełnosprawnych w urzędzie i przestrzeni miejskiej – kampania informacyjna skierowana do sektora administracji”.
W jego ramach odbędą się następujące działania:
- Przeprowadzona zostanie ankieta wśród przedstawicieli administracji i jednostek podległych badająca najczęściej napotykane problemy związane z obsługom petenta z niepełnosprawnością.
- Odbędą się dwa rodzaje szkoleń. Jedno dla przedstawicieli administracji publicznej z zakresu obsługi petenta z niepełnosprawnością. Drugie dla webmasterów i redaktorów stron internetowych z urzędu miasta i jednostek podległych z zakresu udostępniania stron WWW osobom z niepełnosprawnościami.
- Opracowana zostanie broszura omawiająca problem dostępności informacji umieszczanych na stronach WWW administracji państwowej oraz dostępu osób niepełnosprawnych do zamkniętej i otwartej przestrzeni publicznej.
- Dokonana zostanie ocena dostępności głównej strony WWW Urzędu Miasta pod kątem użytkowników z niepełno sprawnościami.
- Zorganizowana zostanie konferencja omawiająca zagadnienia szeroko rozumianej dostępności urzędów i przestrzeni pod kątem osób z niepełnosprawnościami, w której będą mogli uczestniczyć przedstawiciele sektora publicznego, organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów zainteresowanych niniejszą problematyką.
Zadanie współfinansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych będących w dyspozycji Prezydenta Miasta Słupska